باسلام. آقایی 27ساله هستم که متاسفانه دوماه پیش پس از مدتی بستری در بیمارستان بدلیل مسمومیت دارویی(دولوکستین، زولپیدم، آلپرازولام، دیفن هیدرامین، نیفیدیپین و نیتروگلیسیرین) ، دچار تحلیل عضلانی در عضله کنار باسن و بالای ران شده ام بصورتی که تقریبا آن منطقه فرو رفته همچنین عضله چهارسر رانم کرخت شده جوری که انگار خواب رفته و استخوان فمورم شدیدا درد میکند. حال میخواستم ببینم نظر و تشخیص شما چیست؟ به چه متخصصی باید مرجعه کنم؟(طب فیزیکی؟فیزیوتراپ؟نوروموسکولار؟یا...؟) ممنون.

سلام . احساس کرخت شدن و ضعف و تحلیل عضله از جمله مواردی است که  در یک نگته کلی به دلیل اختلالی در یک عصب که به عضله عصب رسانی می کند در برابر درگیری خود عضله ایجاد می شود. شما ابتدا باید ببینید که این داروها به دلایل مشکلات متابولیک موجب ایجاد مشکل در عضله شده است یا عصب در اثر این داروها و یا مشکلی که در اثر وضعیت نابسمان و قرار گیری نامناسب روی تخت و عدم هوشیاری طولانی و فشار های احتمالی  به عصب در بیمارستان در شما ایجاد شده دچار مشکل شده است . این کار به کمک تست عصب و عضله و توسط متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی انجام می شود. بر اساس اینکه صدمه به عصب وجود دارد یا خیر و آیا این صدمه کامل می باشد یا ناقص می توان روی آن  قضاوت کرد و درمان را بر اساس آن نهاد. درمان صدمه به عضله روند متفاوتی دارد و شاید نیاز به دارو درمانی گسترده و نیاز به  استفاده وسیع از دستگاه های طب فیزیکی و توانبخشی داشته باشد.